PODOBNOSTI

u Metropolitní prorok se změní z člověka, úplně stejně jako Hulk. Je i stejně velký a silný.

u Kalistonský vetřelec je utajený zabiják, má vrhací samozaměřovací disk, masku a schopnost se regenerovat, stejně jako Predátor.

u Kalistonský tanečník má masku a z hlavy mu vedou chobotovité přívěsky, jako má Predátor. Kromě toho saje krev, jako upíři. Krev ho regeneruje.

u Zenithianský vrah duší a Zenithianský velmistr popravčí vypadají podobně jako Vetřelec.

u Muawijhe a jeho nefarité mají červený rozevlátý plášť a jsou obklopeni živými řetězy, jako Spawn.

u Valerie Duvalová má dvě tonfy s břitem na konci, které se dost podobají šavlovým tonfám K.R.Kroenena z filmu Hellboy.

u Jake Kramer má dlouhý kabát, velkou pistoli, kouří doutníky a chová se stejně jako Hellboy.

u Jeden hrdina z filmu Hellboy (konkrétně Sapien) má tu schopnost, že když se dotkne nějakého předmětu, uvidí minulost, ve které hrál nějakou roli. Stejná schopnost existuje v podobě kouzla Umění jménem "Vidění věci".

u Kybertronická jednotka "Dobrovolník z lidu" vypadá jak Univerzální voják z druhého dílu filmu. Nemá brnění, má velké svaly a na očích má HUD brýle s postraní kamerou.

u Agenti Imperiální špionážní agentury IKB (v originále ISC) mají podobné vychytávky, jako James Bond - různé hi-tech důmyslně skryté vybavení a zbraně. Je to také trochu tím, že Imperiál v Mutant Chronicles zastupuje Britské království.

u Agenti IKB mají dlouhé pláště a brýle jako (kdokoliv) z Matrixu.

u Hurikánochod vypadá jak AT-ST ze Star Wars.

u Android Vyhlazovač vypadá podobně jak ED-209 z Robocopa.

u Podle 3. edice Warzone je uvnitř Androida Vyhlazovače schránka s lidským mozkem, která ho ovládá. V tom případě se tedy jedná o kyborga, nikoliv o robota. V této verzi se Vyhlazovač podobá kyborgovi "Robocop 2" ze stejnojmenného filmu, kterého taktéž ovládal lidský mozek.

u Poslední ceremoniář má břity místo prstů, jako Střihoruký Edward.

u Rosomáci (v originále Wolverines) se inspirují X-meny, resp. přímo hrdinou Wolverinem. Mají totiž jako zbraň tři zápěstní břity. Stejně tak i mishimský implantát - jedná se buď o tři adamantiové čepele mezi prsty (jako měl Wolverine), nebo pět adamantiových drápů v prstech (jako měla ta jeho protivnice) - přesně jako ve filmu X-men 2.

u Machinator má tělo ve tvaru humanoidní kostry (bez spodní čelisti ovšem) a vypadá tak jako Terminator, respektive jako bojový robot ze hry Earth 2140 nebo jako Necron z Warhammeru 40.000.

u Jízdní husaři Bauhausu jsou vyzbrojeni výbušnými kopími, úplně stejně jako jízdní Rough Riders z Warhammeru 40.000.

u Templáři z Temného Edenu vypadají jak přeživší lidé z Planety opic (nehledě na to, že v obou případech je Země zdevastována atomovou válkou).

u Bauhauští vojáci mají bílá brnění jako Stormtroopeři ze Star Wars. Důvod je stejný - vojáci se nebojí a chtějí, aby je nepřítel už z dálky viděl.

u Kybertronik má podobnou totalitní společnost, jako byla vidět ve filmu Equilibrium - žádné emoce, žádná zábava, veškeré násilí tvrdě potlačeno. Všichni civilisté pouze pracují. Existují zde také nervové drogy, které podporují pracovitost a tlumí city. I Kybertronik má vládnoucí elitu, které se říká "Diamonds", Diamanti. Je pravděpodobné, že tito lidé mají stejné výsady, jako měli vrchní představitelé v Equilibriu. Kromě toho, oblečení civilistů je taktéž velmi podobné (strohé, tmavé barvy; v podstatě jeden typ oblečení lze použít pro každodenní potřebu civilistů, jako vojenskou uniformu i jako vědecký plášť).

u Pegasus vypadá jak speeder motorka ze Star Wars (ovšem umí létat po obloze).

u Řetězovka je de facto jen mírně upravená kopie motorového meče z Warhammer 40.000.

u Algeroth je totéž, co bůh Khorne z Warhammeru 40.000. Oba to jsou vládci války a destrukce.

u Demnogonis je totéž, co bůh Nurgle z Warhammeru 40.000. Oba to jsou vládci nemocí a nákaz.

u Semai se podobá bohu Tzeentchovi z Warhammeru 40.000 v tom smyslu, že oba to jsou vládci zrady a intrik.

u Ilian se podobá bohu Tzeentchovi z Warhammeru 40.000 v tom smyslu, že oba to jsou vládci kouzel.

u Muawijhe je totéž, co bůh Slaanesh z Warhammeru 40.000. Oba to jsou vládci šílenství a posedlosti.

u Lodě ve Warhammeru 40.000 létají nadsvětelnou rychlostí skrze trhliny ve Warpu, lodě v Mutant Chronicles létají trhlinami v Prázdnotě. Obě prostředí jsou si podobná v tom, že z nich pramení energie pro hlavní záporáky a zároveň to jsou také de facto posmrtné životy. V obou případech je let skrze Warp/Prázdnotu velmi nebezpečný, protože se nedá předpovědět, jak rychle se bude loď pohybovat. Navíc, čím déle je loď ve Warpu/Prázdnotě, tím více je její posádka negativně ovlivňována. Taktéž v obou případech jsou k navigaci lodí skrz Warp/Prázdnotu speciálně trénováni lidé, kteří jsou ve společnosti velice vážení - dali by se přirovnat k Navigátorům v Duně.

u Ve Warhammeru 40.000 síly Chaosu vstupují do vesmíru primárně díky trhlině známé jako Oko Teroru. V Mutant Chronicles síly Temnoty vstupují do vesmíru primárně díky prostorové trhlině pod Ocelovou deskou. Ve Warhammeru 40.000 aktivace nadvěstelného pohonu vesmírných lodí vytvoří miniaturizovanou a dočasnou verzi Oka Teroru. V Mutant Chronicles aktivace nadsvětelného pohonu vesmírných lodí vytvoří miniaturizovanou a dočasnou verzi trhliny pod Ocelovou deskou.

u Pojem "Prázdnota" se vyskytuje i v seriálu Doctor Who a označuje naprosto totéž, co v Mutant Chronicles (tedy prostor mezi paralelními vesmíry, kde není vůbec nic). Dále je tento pojem použit ve světě Pána prstenů a označuje tu část prostoru vně vesmíru, kterou bůh Eru neobývá. Eru obývá část jménem Timeless Halls, do které putují duše mrtvých bytostí - z pohledu systému Mutant Chronicles je tedy Prázdnota i toto (protože je to vlastně taktéž mimo vesmír), což dobře koresponduje s faktem, že i v MC jdou duše bytostí po smrti do Prázdnoty. Dále se pojem "Prázdnota" objevil ve hře Dungeons & Dragons, kde popisoval záhadný prostor, do kterého může být odeslána duše bytosti a daná bytost pak bude ve stavu strnulosti, dokud duši nezíská zpět - podobný efekt mají v MC některá kouzla.

u Efekty Prázdnoty na posádku lodí jsou srovnatelné s efekty ukázanými ve filmu Horizont události. Tam se stejnojmenná loď dostala díky aktivaci svého prototypního motoru do "Pekla", které mělo de facto stejný účinek, jako Prázdnota v Mutant Chronicles. Je pravděpodobné, že Peklo a Prázdnota jsou totéž. Nehledě na to, že při aktivaci pohonu se kovové jádro motoru proměnilo v tekutou stěnu, která byla ve skutečnosti vstupní bránou do Pekla. Tady je obrovská podobnost s Ocelovou deskou, která je také popisována jako kovová tekutá stěna. V obou případech člověk, který do ní vstoupil, se vrátil v šokovém záchvatu se sebevražednými sklony (nedokázal unést to, co viděl v Pekle/Prázdnotě).

u Pojem "Prázdnota" se objevuje také ve Star Wars, kde popisuje posmrtný život pro duše uživatelů temné strany Síly, a kde je znám spíše jako "Chaos" (nebo "Peklo" v corellianské mytologii - což koresponduje s názvem "Peklo" ve filmu Horizont události). Podle Star Wars je "Chaos" (Prázdnota/Peklo) součástí většího celku známého jako "Podsvětí Síly", kde obývají duše uživatelů světlé strany Síly (či pravděpodobně vůbec všech mrtvých bytostí). Dalo by se říct, že "Podsvětí Síly" a "Chaos" je principově totéž, ovšem Chaos je zvláštní část Podsvětí Síly vyčleněná pro padouchy. Z toho vyplývá, že Podsvětí Síly = Chaos = Prázdnota. Je dost pravděpodobné, že i tato Prázdnota znamená totéž, co v ostatních případech - tedy prostor vně všechny reality, kam se ubírají duše zemřelých.

u V Prázdnotě sídlí Duše Temnoty, záporná entita. Ta nabídne lidem, kteří vstoupí do Prázdnoty, nějaké zvláštní schopnosti, ovšem na oplátku chce jejich duše. Je to opět podobnost s filmem Horizont události, kdy se doktor Weir nechal přemluvit duchem své ženy (pravděpodobně ztělesněním Duše Temnoty, resp. Zla, které obývalo Peklo = Prázdnotu), aby vstoupil skrz tekutou stěnu do Pekla. Weir se pak vrátil s nadpřirozenými schopnostmi, ovšem ze zcela zvrácenou duší. Stejná situace se stala v historii Mutant Chronicles, kdy se Randall Harding dostal do kontaktu s Duší Temnoty, která mu ihned nabídla vše, co si bude přát, ovšem výměnou za jeho duši. On se pak vrátil a stal se z něj nejlepší infiltrátor, totálně zkonvertovaný na stranu Černé legie.

u A ještě jedna perlička, která tuto teorii podporuje - scénář k filmu Horizont události psal Philip Eisner, stejný člověk, co napsal scénář k připravovanému filmu Mutant Chronicles ;). Náhoda?

u Synové Rasputina mají symbol dvojhlavé orlice, což byl symbol carského Ruska, jejich vzoru.

u Bitevní skafandr Vulkán/Victor vypadá jak nákladní skafandr ve Vetřelcích, nebo jako Dreadnought z Warhammeru 40.000 (tahle podobnost je větší, má dokonce dosti podobou výzbroj).

u Soldát Plamenometčík má dva plamenomety, jako Firebat ze Star Craftu.

u Krescentie se inspiruje kmenem Fremenů z Duny.

u Celá historie Temného Edenu se inspiruje Falloutem.

u Bauhaus vlastní bitevní vzducholoď Burgenhind, což je pouhá přesmyčka jména slavné vzducholodě Hindenburg.

u Bauhauská zbraň AZ-61 používá gyro-stabilizační rameno, stejné jako Smartgun ve Vetřelcích.

u Mnohé mishimské schopnosti Ki se velmi podobají schopnostem, které měli hrdinové ve filmu Tygr a drak (např. chození po úzkých větvičkách), resp. jaké jsou často používány v japonském anime.

u "Umění" je podobně divný název pro kouzla, jako "Síla" pro zvláštní schopnosti ve Star Wars.

u Subrealita je něco jako Matrix. Uživatel má možnost nechat si zezadu na týl hlavy implantovat připojovací porty a kabelem se propojit s počítačem, nebo se posadit do připojovacího křesla, stejně jako ve filmu Matrix.

u Corporate Communication Net (z dob Zlatého věku) a Cybernetic Defence Network (z dob Druhých korporačních válek), je totéž co SkyNet z filmu Terminator.

u Mishima má obří bojové pedipulátory dost podobné Mechům z Battletechu nebo Titánům z Warhammeru 40.000. Téměř totožné obří pedupulátory má také Říše vycházejícího slunce v Command and Conquer: Red Alert 3. Říše i Mishima představují Japonsko.

u Architektonický směr Megagotika, který v MC lidstvo používá, je naprosto totožný s architekturou viděnou ve městě Gotham v Batmanovi - rozlehlé ponuré mega-město s vysokými temnými mrakodrapy ozdobenými kamennými chrliči, obří sochy, úzké postranní uličky zahalené dýmem a pára unikající z kanálů. Navíc, ve filmu Batman 2 se objevil totožný motiv sochy - muž tahající za páku přimontovanou k ozubenému kolu. ZDE je podoba ve filmu, a ZDE je podoba z Mutant Chronicles.

u Ganymedes je pro Imperiál totéž, co Kanada pro Velkou Británii.

u Historie mishimského města Fukido se inspiruje historií Hongkongu - respektive jeho území New Territories. New Territories byly roku 1898 pronajaty Čínou Velké Británii na 99 let. Velká Británie tak dostala důležité území v Asii. Stejně tak město Fukido bylo pronajato Mishimou Imperiálu na 99 let. Imperiál tak dostal důležité území na Merkuru.

u Historie imperiálního asteroidu Diemansland se inspiruje Austrálií. Velká Británie použila Austrálii jako vězeňskou kolonii. Časem ale status kolonie byl vymazán a Austrálie se stala prosperujícím územím. Imperiál použil Diemansland jako vězeňskou kolonii. Časem ale status kolonie byl vymazán a Diemansland se stal prosperujícím územím.

u DLA (Diemansland Liberation Army) se inspiruje organizací IRA (Irish Republican Army). IRA byla založena, aby vybojovala pro Brity ovládané Irsko svobodu. DLA byla založena, aby vybojovala pro Imperiálem ovládaný Diemansland svobodu. Obě skupiny jsou si podobné v tom, že podnikají teroristické útoky, protože konvenčními způsoby by nemohly vyhrát.

u Wolfbaneovci jsou pro Imperiál totéž, co Skotové pro Britské království ve středověku (převážně po Válce o skotskou nezávislost). Ačkoliv patří k Imperiálu, nemají s ním moc pevné vztahy. Navíc, Wolfbaneovci mají stejné úbory (kilty, tedy alespoň v civilu) a jejich meče se nazývají v originále "Claymore", což je označení pro specifický druh skotského meče.

u Wolfbaneovci provádí šamanské rituály velmi podobné těm indiánským a jejich společnost je rozdělena do "smeček" vedených náčelníky, podobně jako společnost indiánská.

u Wolfbaneovci se také velmi inspirují světem Warhammer 40.000. Tam existuje kapitula Vesmírných mariňáků jménem Space Wolves, Vesmírní vlci, jejichž společnost je také založena na jistých šamanských tradicích a jejich jednotky jsou také inspirované názvy vlků a dekorativně ozdobeny vlčími kůžemi a přívěsky z tesáků.

u Max Steiner je stejně šílený, jako Šílený Max :)

u Zdokonalený chaseur vypadá podobně jako Robocop, je i stejně tak odolný, silný a zřejmě se i podobně pohybuje.

u Černá legie se do určité míry podobá armádě skřetů z Pána prstenů.

u Citadely Černé legie se podobají Sauronově věži z Pána prstenů.

u Vesmírné lodě a stíhačky v MC nepoužívají energetické zbraně ani štíty, stejně jako lodě a stíhačky lidí v seriálu Battlestar Galactica.

u "Zíral jsem do propasti a ona zírala zpět." - Jake Kramer, vysloužilec. Dlouhou dobu jsem tenhle citát nechápal a myslel jsem si, že jsem ho špatně přeložil. Ale pak se mi dostalo takovéto vysvětlení:

"No, to se používá častěji, překládá se to jako "Pohlédneš-li do propasti, ona pohlédne na tebe." (- Friedrich Nietzsche, německý filozof a spisovatel, mimo jiné autor knihy Propast). Znamená to, že když pohlédneš na něco opravdu temného (a tím se nemusí myslet jen hledět jako koukat se, ale třeba i procitnutí, pochopení), tak zjistíš, že to působí oboustranně - jak ty ovlivňuješ propast, ona ovlivňuje tebe."
- grejvius2

Tímto grejviusovi moc děkuji ;)

u Kapitolské město Vega je velmi podobné Las Vegas. Je to také centrum hazardu.

u Další podobnost se světem Duny - Na marťanské poušti jezdí obrovské pásové sběrače, které sklízí železnou rudu z písku. Existují zde zvěsti o obřích tvorech, kteří žijí v písku a kteří čas od času pohltí celý sběrač, stejně jako píseční červové sklízeč koření z Duny. Na Marsu žijí Nomádské kmeny, což jsou píseční lidé a náboženští fanatici, stejně jako Fremeni.

u Industrial Zone Seven, známá také jako Movietown, je čtvrť v San Doradu, která se inspiruje Hollywoodem. Je to totiž také největší filmové produkční středisko.

u Pyramida je název pro sídlo ministerstva obrany Kapitolu, stejně jako Pentagon. Obě budovy jsou význačné svým geometrickým tvarem.

u Kapitol i USA mají Sochu svobody. Ta kapitolská však spíše připomíná Sochu spravedlnosti - v jedné ruce drží váhy.

u Jméno pevnosti Port MacArthur se nápadně podobá jménu města Port Arthur. Obě leží na pobřeží moře. MacArthur byl americkým hrdinou bojujícím na Filipínském souostroví, v hustých džunglích, proti Japonsku během Druhé světové války. Port MacArthur leží na ostrově v souostroví Graveton a jeho vojáci neustále bojují proti Mishimě v hustých džunglích všech ostrovů.

u Slitina Impervium, která se v MC používá ke konstrukci brnění, se vyskytla také ve Star Wars.

u Imperiální jednotka Black and Tan je velmi podobná týmu ze seriálu Torchwood. Tým Torchwood byl založen Brity (přesněji řečeno přímo Královnou) a jeho cílem je boj proti nadpřirozenu. Často obchází zákony a mnohdy udělá víc nepořádku, než užitku. Black and Tan byl založen Imperiálem (i když ne přímo Její Jasností, přesto přezdívkou týmu je "Vlastní Její Jasnosti") a jeho cílem je boj proti nadpřirozenu (kacířství). Taktéž mohou obcházet zákony a během jejich operací taktéž často dochází i ke ztrátám na imperiálním majetku.

u Černá legie v Mutant Chronicles je mnohem nebezpečnější a mnohem "zlejší" frakcí, než všechny "zlé" frakce Warhammeru 40.000 dohromady. Proč? Černé legii vládne pětice Černých apoštolů, což jsou de facto bohové Prázdnoty. Ve W40K, silám Chaosu vládne čtveřice Temných bohů, co jsou de facto bohové Chaosu (Warpu). Jak Prázdnota, tak i Chaos jsou využívány jako prostředí pro nadsvětelné cestování vesmírných lodí (viz výše). Černí apoštolové tedy zcela očividně zastávají úlohu bohů Chaosu a jsou i stejně prohnaní. Taktéž jsou ochotni bojovat i proti sobě navzájem, pokud se nedokáží dohodnout. Oběma skupinám slouží kacíři, mutanti a démoni všech druhů. Černá legie v Mutant Chronicles je do značné míry podobná také Necronům. Stejně jako oni i Černá legie existuje v našem vesmíru již neuvěřitelně dlouhou dobu, ale ve vzdálené minulosti se odebrala do dlouhého spánku, ze kterého byla nyní vyrušena. Necroni ve W40K představují frakci nemrtvých. Černá legie používá nemrtvé bytosti. Bohové Necronů, C'tani, mohou být zničeni, ale je to jen zničení jejich hmotného těla. Téměř ihned se zase reinkarnují do nového. Stejně tak i Černí apoštolové mohou být zničeni (viz Algeroth poražen Durandem), je to ale jen zničení jejich tělesné schránky, jejich duše se ihned reinkarnuje do nové. Černí apoštolové tedy přestavují bohy Chaosu svoji mocí a nadpřirozenými schopnostmi, mohou ale také volně existovat v materiálním světě jako C'tani, což je vskutku smrtící kombinace :). Černá legie se do jisté malé míry podobá i Tyranidům, protože používá bytosti z jiných světů a geneticky vyšlechtěné tvory, kteří svým zjevem a efektem připomínají právě Tyranidy. Černá legie se podobá také Orkům, protože velká většina jejích služebníků nemá strach ze smrti, tedy žádný pud sebezáchovy, a útočí zcela nelogicky a bez jakékoliv předvídatelné taktiky. Stejně jako Orkové, i Černá legie krade vybavení a vozidla svým nepřátelům, které upravuje podle svých specifikací. Vozidla vypadají jako poškozená či nefunkční, ale je to jen zdání. Černá legie se také podobá Temným Eldarům, protože její služebníci jsou zvrhlí a sadističtí, chytají zajatce a mučí je. Vyžívají se v násilí a navíc jsou také ochotni bojovat mezi sebou, pokud to znamená získat pro sebe více moci. Navíc, Černá legie má nevyčerpatelné síly, opět podobně jako Chaos, protože tyto síly nepramení z materiálního vesmíru, ale z prostoru mimo něj.

 

ZPĚT